ISPARTA EĞİRDİR İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

EĞİRDİR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM AYI YÖGEP ÇALIŞMALARI

EĞİRDİR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM AYI YÖGEP ÇALIŞMALARI

EĞİRDİR ANADOLU İMAM HATİP LİSE VE İMAM HATİP ORTAOKULU (YÖGEP) FAALİYET RAPORU

            İlçemizde bulunan İmam Hatip Ortaokulu ve İmam Hatip Lisesi yöneticileri Yönetici Gelişim Programı kapsamında, Kasım ayında “Eğitim yönetimi , felsefesi, mantığı ve temel yaklaşımı;  konularında aşağıda belirtilen hususlarda  faaliyetlerde bulunmuşlardır.

1-Yönetim süreçlerinde motivasyon.

2-Okula aidiyet hissi.

3-Sürdürülebilir takım ruhu.

4-Olumlu okul iklimi.

5- Kurum kültürü oluşturma.

İmam hatip Lisesi Müdürü Hasan CEYLAN, İmam Hatip Ortaokulu müdürü Funda ÖZTÜRK müdür Başyardımcısı Zekeriya TÜRK, Müdür yardımcıları Cevat EROL ve Ufuk KALKAN ile kasım ayı boyunca zaman zaman bir araya gelerek, yukarıdaki konuları müzakere etmişlerdir.

Yönetim süreçlerinde motivasyon

Okulda Personel ve öğrencilerin okul motivasyonunu arttırmak için neler yapılması gerektiği ile ilgili olarak İmam Ortaokulu müdürü Funda ÖZTÜRK bilgiler verdi. Funda ÖZTÜRK şu yöntemlerle okul motivasyonunu arttırmak mümkün olabilir dedi.

 

1-Öğrencilere Kendilerini Kontrol Edebilme Duygusunu Kazandırma

2-Amaçların Belirlenmesi

3-Güvenli Ortam Oluşturmak

4-Sınıf Görünümünü Değiştirmek

5-Çeşitli Deneyimler Sunmak

6-Olumlu Rekabet Ortamı Sağlamak

7-Ödüller Teklif Etmek

8-Öğrencilere Sorumluluklar Vermek

9-Öğrencilerin Grup Çalışması Yapmasına İzin Vermek

10-Hak Ettiğinde Övgüde Bulunmak

11-Kendilerine Olan Güvenlerini Artırmak

12-Heyecanlı Olmak

13-Öğrencilerinizi Tanıyın

14-Öğrencilerin İlgilerini Kontrol Altında Tutmak

15-Öğrencilerin Kendi İçsel Motivasyonlarını Sağlamasına Yardımcı Olmak

16-Öğrencilerin Endişelerini Yönetmek

17-Yüksek Fakat Ulaşılabilir Hedefler Koyun

18-Geri Dönütlerde Bulunarak Öğrencilerin Kendilerini Geliştirmelerine İmkan Tanıyın

19-Gelişmeyi İzlemek

20-Sınıf Araç ve Gereçlerini Eğlenceli Hale Getirmek

21-Başarı İçin Gerekli Olanakları Sunmak

 

            2-Okula Aidiyet Hissi,

İmam Hatip Lisesi Okul müdürü Hasan CEYLAN okul personeline ve öğrencilere okula aidiyet hissi kazandırma ile ilgili  bilgi verdi. Hasan CEYLAN şu bilgileri verdi.

Aidiyet, bireyin kendisinin topluluk içinde bir yeri olduğunu, kabul edildiğini hissetmesi, bu durumun sonucunda da kendisini önemli ve değerli görmesi olarak tanımlanabilmektedir. Diğer bir ifadeyle aidiyet, bireyin kendisi için önemli gördüğü kişiler tarafından tanınmayı, kabul edilmeyi, sevilmeyi, değerli bulunup güvenilmeyi istemesi sonucunda hayata yansıyan, doğuştan getirilen bir gereksinimdir.

Bireylerin ait olma duygusu ile diğer kişiler tarafından sevilme, kabul ve saygı görme duyguları arasında güçlü bir ilişki bulunmaktadır.

Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisine göre insanın en önemli ihtiyaçları, özellikle ergenlikle birlikte, kimlik, statü, bağlılık, aidiyet ve yüksek benlik ihtiyaçlarıdır.  Topluma uyum sağlaması bu isteklerinin karşılanmasına bağlıdır.

Her türlü imkanın sağlandığı bir okul ortamı ile eğitim-öğretim faaliyetleri içinde bulunan öğrenci hem başarılı olacak hem de bundan mutluluk duyacaktır.

Öğrencinin etkinliklerde sorumluluk üstlenmesi, düzenleme ve denetimde yeteneklerini kullanarak rol ve söz sahibi olması yani beceri ve deneyimlerini ortaya çıkarması kendine olan güveninin artmasına ve haz duymasına neden olacak; bu imkanı sağlayan okuluna karşı aidiyet duygusu artacaktır.

Okul toplumu içerisindeki sosyal ilişkilerin sağlıklı yürümesi, öğrencinin okul veya sınıfta kendini olumlu yönde ifade edebileceği bir gruba ait olduğunu hissetmesi aidiyet duygusunu arttıracaktır.

Çalışmaları sonucunda öğrencinin takdir edilmesi, ödüllendirilmesi okul toplumunca tanınması aidiyetin artmasına, okulu daha çok benimsemesine neden olacaktır.

Öğrenci ile velilerin, okul yönetimi ve öğretmenlere olumlu yöndeki fikirlerini bildirmeleri, bu fikirlerden okul açısından yararlı olanlarının uygulanması aidiyeti arttıracaktır.

İnsanlar sevdikleri şeyleri yaparlarsa mutlu olurlar. Öğrencilerin ilgi alanlarına göre yönlendirilerek istenilen amaca yöneltilmesi hem öğrencinin yaptığı işten haz duymasına hem de sevdiği şeyleri yapma fırsatı veren okuluna karşı aidiyet duygusunun artmasına neden olacaktır.

Okulun sağlayacağı her türlü güvenlik ortamı sayesinde öğrenimini rahatça yapabilen öğrencinin okuluna karşı aidiyeti artacaktır.

Okul bireyleri arasında kolaylıkla gerçekleştirilebilen iletişim, aidiyetin artmasını ve motivasyonun sağlanmasını temin edecektir.

Öğrencilerin Okul ile İlgili Aidiyet Duygularını Geliştirme Yöntemleri Nelerdir?

 Fiziki Mekânların Planlanması

 Sosyal, kültüreli sportif Faaliyetlerin Düzenlenmesi

Okul İdaresinin Korkulacak Bir Birim Olmadığını Göstermek

Okulun Donatımının Sağlıklı Olması

 

3-Sürdürülebilir takım ruhu.

  Eğirdir Akşamsettin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Rehber öğretmeni Deniz TAKA yöneticilere takım ruhu ve Takım Ruhunun  sürdürülmesi ile ilgili olarak bilgiler verdi.

 Okulda beraber yaşamanın ve bir takım olmanın sorumluluklar yüklediği belirtildi. İyi bir takım ruhu kazanabilmek için bireylerin üzerine düşen görevleri eksiksiz yapmasının dışında özveride bulunmasının gerektiği belirtildi.

Takım Çalışması ve Liderlik Kuralları

Takım Çalışması ve Liderlik Kuralları Vizyon ve değerlerimiz, davranışlarımızın ve hareketlerimizin temelini oluşturmaktadır. Genel liderlik ilkelerimiz, bu vizyona ulaşmamızı ve Henkel’in değerlerini yaşama geçirmemizi sağlayacaktır. Takım Çalışması ve Liderlik Kuralları’nda tüm çalışanların sergilemesi gereken davranışlar ana hatlarıyla açıklanmıştır. Bunlar Okul  kültürümüzün bir parçasını oluşturmaktadır. İyi bir lider, her zaman bu kuralları uygular, günlük faaliyetlerinde bu davranışları sergiler ve bunlar çerçevesinde değerlendirilir. Tüm çalışanlar tarafından bekleneceği üzere liderler, işlerini bu kurallara uygun olarak yönetmelidir. Diğer taraftan tüm çalışanlarımızın insiyatif alarak, kendilerini sürekli geliştirme konusunda sorumluluk ve isteklilik göstererek, yürütülen işleri desteklemeleri beklenmektedir. Karşılıklı güven ve saygı, başarılı işbirliğinin temel koşullarıdır. Bağlılık ve yüksek performans, Henkel’in ve tüm çalışanlarının sürdürülebilir başarısının temelini oluşturan işbirliğinin sonucudur.

 

  1. Güven Uyandırma: Liderler, saygı ve hoşgörüyle şekillenen karşılıklı bir güven ilişkisi kurarlar. Anlaşmazlıklar, objektif ve gerçekçi bir biçimde, açık olarak ele alınır.
  2.   Hedef Belirleme: Liderler, net bir yön ve strateji belirlerler ve bunu duyururlar. İddialı hedefleri, hedeflere ulaşmaya yönelik strateji, faaliyet ve yöntemler de dahil olmak üzere çalışanlarıyla birlikte belirlerler.
  3.  Görev Verme ve Kararları Devretme: Liderler belirlenen yönün, sorumluluk ve karar verme süreçlerinin açık olmasını sağlarlar. Görev tayin ederken, çalışanların hüner ve becerilerini dikkatli bir biçimde değerlendirirler. Hem liderler hem çalışanlar, bilgi ve becerilerini, devamlı ve sürdürülebilir bir kalite ve verim elde edecek şekilde sürekli geliştirirler
  4.  İkna ve Motive Etme: Liderler, yeni fikirlerin üretildiği, değerlendirildiği, uygulandığı ve herkesin elinden gelen çabayı gösterdiği bir ortam oluştururlar. Bunu yaparken, gerekli tüm enformasyon ve bilginin hazır bulunmasını ve tüm çalışanların pozitif ve hedeflerine ulaşmaya odaklanmış olmalarını sağlamakla yükümlüdürler. Bireysel beceriler geliştirilir, çeşitli fikirlere değer verilip, kültürel farklılıklara saygı gösterilir.
  5.  Hedeflere Ulaşma ve Performansı Değerlendirme: Liderler, stratejik amaçları destekleyen hedefleri takip eder ve bunlar için kaynak tahsis ederler. Çalışanlara performanslarını arttırmak için sürekli koçluk yaparak, onların gelişmelerini sağlarlar. Gerekli düzeltmeleri çalışanlarıyla birlikte gerçekleştirir ve performansı sonuçlara dayanarak değerlendirirler.
  6. Örnek Teşkil Etme: Liderler, hedef belirleme, hedeflere ulaşma ve Takım Çalışması ve Liderlik Kuralları’nı günlük yaşamda hayata geçirme konusunda birer örnek teşkil ederler. Olumludurlar, geleceği düşünürler ve sonuca odaklıdırlar. Liderler, performansı koçluk yolu ile çalışanların gelişimini sağlayarak ve performansı adil bir şekilde değerlendirerek yükseltirler. Okulun ve liderlik ettikleri insanların başarısından sorumludurlar.

 

4-5-Okul Kültürü ve Olumlu Okul İklimi

 

İlçe Müftümüz Mustafa TÜRKÖZÜ Okul Kültürü ve Olumlu Okul İklimi ile ilgili olarak, yöneticilerimize aşağıdaki ana hatları verilen sunumu yapmıştır.

 

Okul Kültürü ve olumlu  Okul iklimi oluşturmak her yöneticinin görevlerindendir. Okulunuzun İmam Hatip okulu olması münasebetiyle bu daha fazla önem arz etmektedir.  Peygamber efendimizin üsve-i hasene  olma özelliği hepimizde bulunmalıdır.

 Örgüt kültürünün kapsadığı öğeler ya da nelerin örgüt kültürünün bir parçası olarak ele alınması gerektiği konusunda değişik görüşler vardır. Bu konudaki belirsizlik, örgüt kültürünün tanımlanmasındaki farklılıkların da bir uzantısıdır. Günümüzde, araştırmacıların üzerinde uzlaştığı, bütün çevrelerce kabul görmüş bir kültür tanımına rastlamak oldukça zor olmasına karşın, şimdiye kadar yapılan bütün tanımları inceleyerek ve hepsinde ortak olan yönleri almak koşuluyla kültürden neyin anlaşılması gerektiğini vurgulamak da mümkündür.

Örgüt kültürü, bir örgütün içinde yer alan bireylerin davranışlarını yönlendiren, üyeleri arasında iletişimi sağlayan, yeni katılanların örgüt ile bütünleşmelerinde önemli rol oynayan normlar, değerler, inançlar ve alışkanlıklar sistemi olarak ifade edilir. Kültür doğrudan öğrenilemez; fakat örgütte yaygın olarak karşılaşılan dilin, sanat eserlerinin, geleneklerin ve sembollerin kullanılması gibi gözlenen davranışlardan çıkarılır

Okul içerisinde kültürün belirlenmesi ve şekillendirilmesi müdürün sorumluluğundadır. Müdür, okul kültürünün saptanmasında ya da oluşturulmasındaki rolünün ne olduğunu anlayabilmek için öncelikle personelin öğrencilerin ve velilerin deneyimlerini anlaması gerekir. Okul kültürünü anlamaya çalışan bir müdür için mevcut kültürün incelenmesi ve tanınmasının akıllıca atılacak ilk adım olduğu söylenebilir. Daha sonra yapacağı en önemli işler de okulun hedeflerine önem vermek, okulun değerlerine sürekli olarak ve açık bir şekilde örnek olmaktır.

 

Okul kültürü, en basit anlamıyla okul topluluğunu bir araya getiren idealler, değerler, varsayımlar, inanışların birleşimidir. Bu öğeler okuldaki insanların tecrübelerini güçlü bir biçimde şekillendirir ve etkili bir okul müdürü liderliğinde ortak bir vizyon haline gelir.

Okul müdürlerinin, işgörenlerin üreticiliği ve memnuniyetini sağlamanın yanı sıra öğrencilerin başarılarını ve motivasyonlarını da sağlamak gibi önemli bir sorumluluğu vardır. Okul müdürlerinin okul içindeki kültürü şekillendirebilmeleri, etkili liderlik ve eğilim için önemli olan değer ve inanışlara model oluşturmaları yoluyla olur. Okul müdürleri kültürü zamanla şekillendirir, var olan gelenekleri, amaçları törenleri dikkatlice düşündükten sonra, okul başarısını sağlayan ortak ve işbirlikçi vizyonu yaratmak için işgörenler ve öğrencilerle birlikte çalışır.

 30-11-201830-11-201830-11-201830-11-2018

YAZLA MAH. PROF. DR. TURAN YAZGAN CAD. MAVİGÖL KIZ MESLEK LİSESİ BLOK NO 5 İÇ KAPI NO 110 EĞİRDİR / ISPARTA - 0 246 311 30 11

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.