ISPARTA EĞİRDİR İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MAYIS AYI (YÖGEP) FAALİYET RAPORU

İmam Hatip Lisesi yöneticileri Yönetici Gelişim Programı kapsamında, Mayıs ayında "Eğitim alanındaki çalışmaları ile öne çıkan ülkelerin eğitim ve din eğitimi politika ve uygulamalarının incelenmesi ve müzakeresi konusunda faaliyetler yapılmıştır. 
MAYIS AYI (YÖGEP) FAALİYET RAPORU

İmam Hatip Lisesi yöneticileri Yönetici Gelişim Programı kapsamında, Mayıs ayında "Eğitim alanındaki çalışmaları ile öne çıkan ülkelerin eğitim ve din eğitimi politika ve uygulamalarının incelenmesi ve müzakeresi konusunda aşağıdaki faaliyeti yapmışlardır.

 

İlçe Milli Eğitim Şube Müdürümüz Ahmet İÇALAN 'IN başkanlığında, Okul müdürü Hasan CEYLAN,  müdür yardımcıları Zekeriya TÜRK  ve Cevat EROL'UN katılımıyla toplantı yapıldı.

        Toplantı video konferans yöntemiyle gerçekleştirildi.  Toplantıda"Eğitim alanındaki çalışmaları ile öne çıkan ülkelerden Güney Kore'nin  eğitim ve din eğitimi politika ve uygulamalarının incelenmesi ve müzakeresi" yapıldı

Şube Müdürümüz Ahmet İÇALAN Güney Kore Anayasası'nın 27'nci maddesinde eğitim ile ilgili şu bilgilere yer verilmiştir: Her vatandaş eğitimden eşit yararlanma hakkına sahiptir. Her vatandaş tüm çocukların eğitimini almasından sorumludur. Zorunlu eğitim parasızdır. Eğitimde özgürlük ve politik tarafsızlık sağlanır. Eğitim sistemindeki temel hususlar kanunla düzenlenir. etmiştir.

Halkının %98'i okuryazar olan Güney Kore'de İlkokulun amacı; öğrencilere, sonraki eğitimlerine ve günlük yaşamlarına temel oluşturacak yetenek, karakter ve kişilik kazanmalarında yardım etmektir. Ortaokulun amacı; öğrencilere, sonraki eğitimlerine ve günlük yaşamlarına temel oluşturacak yetenek, karakter ve kişilik kazanmalarında yardımcı olmanın yanında, onların birer demokratik vatandaş olmalarına yardım etmektir. Lisenin amacı; öğrencilere gelecekte seçecekleri kariyerleri için gerekli yetenekleri kazanmalarında yardımcı olmak ve onlara dünya vatandaşlığı bilinci kazandırmaktır.

Okul  Müdürü Hasan CEYLAN Güney Kore eğitim sistemi, ilk iki aşaması zorunlu olan 6+3+3+4 yıl şeklinde düzenlenmiştir. Okul öncesi eğitim ve lise zorunlu değildir. İlköğretime başlangıç yaşı yedi olup, bazı özel okullar dışında, ilköğretim herkese ücretsizdir. Liseler; genel, mesleki ve diğer (yabancı dil, güzel sanatlar vb.) olmak üzere üç türde eğitim vermektedir. Yükseköğretim kurumları ise öğrencilerini kendileri seçerek yedi farklı türde hizmet sağlamaktadır. Güney Kore'de eğitimin her türlü sorumluluğu Milli Eğitim Bakanlığındadır. Bu bakanlık "Eğitim Bakanlığı (MOE)" adıyla faaliyet göstermektedir. Milli Eğitim Bakanlığı, akademik faaliyetler ile bilim ve eğitim alanında politikaların oluşturulması ve uygulanmasından sorumlu devlet organıdır.

 

 Anaokul Eğitimi

 Burada çocuklar ilkokula hazırlanır ve ortalama günde 3 saat burada bulunurlar. Yaş aralığı 3-5 arasıdır. Devlet ilkokuldan önceki 1 yıl okul öncesi eğitimi ücretsiz sağlamaktadır. Devlet ayrıca özel okul öncesi kurumlarına da bütçe ayırmaktadır.

İlkokul Eğitimi

Okula başlama yaşı 6 olup yıllık ilköğretim zorunlu ve parasızdır. İlköğretimde okullaşma oranı %99,9 dur. Sınıf mevcutları ortalaması 35 civarıdır. Burada amaç çocuklara temel eğitim vermek ve onları duyarlı bir vatandaş olma yolunda ilk adımlarını atmalarında yardımcı olmaktır. Yılda yaklaşık 220 gün süren bu eğitim döneminde ahlak eğitimi, Kore dili, toplumsal incelemeler, matematik, fen, müzik, resim, el sanatları, beden eğitimi ve kabiliyetlerini keşfetmelerini sağlayan dersler ve eğitimler verilir. İlkokul öğretmenlerinin tamamı 4 yıllık üniversite mezunudur.

Ortaokul Eğitimi

 İlkokulu bitirmiş olan 12-14 yaşlarındaki çocuklar ortaokula başlamaya hak kazanır. 11 temel ya da zorunlu dersten oluşan bu dönem de mesleki kurslar ve seçmeli derslerle mesleki yönlendirme yapılır

Lise Eğitimi

            Yaş aralığı 17-19 arasındadır ve liselerde eğitim 3 yıldır. Lise mezunu öğrenci oranı %97'dir.  Liseye girişte öğrenciler kendilerine tamamıyla yön verecekleri bir döneme gelmiş olurlar. Üniversiteye hazırlayan akademik eğitim 11. sınıfta alan seçimini (sosyal bilimler, fen bilimleri ve mesleki eğitim) yaparlar. Yetenekli öğrencileri tespit edip potansiyellerini en üst düzeye çıkarmayı amaçlarlar.

Yükseköğretim

Ortaöğretimden yükseköğretim kurumuna geçiş için zorunlu olan ve her sene yapılan ulusal bir sınav mevcuttur. Akademik yetenek testi 5 bölümden oluşur; anadil sınavı, matematik sınavı, yabancı dil sınavı (İng.), sosyal bilimler, fen bilimleri, mesleki eğitim, ikinci yabancı dil sınavı (Çince).

20-05-202020-05-2020

YAZLA MAH. PROF. DR. TURAN YAZGAN CAD. MAVİGÖL KIZ MESLEK LİSESİ BLOK NO 5 İÇ KAPI NO 110 EĞİRDİR / ISPARTA - 0 246 311 30 11

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.